Op vrijdag 2 juni vond de raadsexcursie van de gemeente Asten plaats, met in de middag een bezoek aan het RHCe. De raadsleden, griffier en de voorzitter van de raad, burgemeester Anke van Extel werden ondergedompeld in de rijke erfgoedwereld van ons archief. En niet onbelangrijk: er werd uitgelegd wat nou eigenlijk de wettelijke taken zijn van een archief zoals het RHCe. Eén van deze taken is het houden van toezicht bij gemeenten. Met name het belang van goed informatiebeheer werd aangehaald; iets wat in onze digitale samenleving een hoge urgentie heeft. De toekomstplannen van het RHCe werden getoond en er werd afgesloten met een prachtige dorpsfilm van Asten. In de bezoekersruimte lagen stukken uit Asten en omgeving klaar, die met veel interesse werden bekeken en besproken. Er werd veel gelachen tijdens het bezoek. Wij bedanken bij deze nogmaals alle aanwezigen voor hun enthousiasme en interesse.

